مقالات

خواص کدو حلوایی برای پوست و مو

خواص کدو حلوایی

منافع کدو تنبل برای پوست:

فواید کدو تنبل برای همه انواع پوست، به‌خصوص پوست آسیب دیده و یا پوست حساس است. در این بخش از نمناک ابتدا خواص و فواید کدو تنبل برای پوست آورده شده است.

1. کدو حلوایی برای درمان پوست چرب:

اگر پوست چربی دارید، می توانید با مخلوط کردن 1 قاشق سوپخوری کدو تنبل با یک قاشق چایخوری سرکه سیب، یک پک صورت را امتحان کنید. این ترکیب را روی صورت مرطوب اعمال کنید و تا 30 دقیقه صبر کنید تا خشک شود. اول با آب ولرم بشویید و سپس با آب سرد بشویید. بعد از آن می توانید از مرطوب‌کننده مناسب برای نوع پوست خود استفاده کنید.

خواص و فواید بی نظیر کدو حلوایی

2. کدو حلوایی برای درمان پوست خشک:

برای پوست خشک، دو قاشق چای خوری پخته شده، نصف قاشق چای خوری عسل، 1/4 قاشق چای خوری شیر و 1/4 قاشق چای خوری خامه غلیظ را با هم مخلوط کنید. این مخلوط را به طور مساوی روی صورت خود اعمال کنید، به غیر از ناحیه چشم، اجازه دهید 10 تا 15 دقیقه بماند. این ماسک درخشندگی، تغذیه و مشکل پوست شما را پوشش می دهد. با آب گرم بشویید و از مرطوب‌کننده برای نوع پوست خود استفاده کنید.

3. فواید ضد پیری کدو حلوایی:

کدو تنبل منبع خوبی از ویتامین C است که یک آنتی اکسیدان قوی است و همچنین حاوی بتاکاروتن است که به جلوگیری از آسیب UV و بهبود بافت پوست کمک می کند. این کار به ارتقا تولید کلاژن کمک می کند در نتیجه باعث بهبود بافت و کشش پوست شما می شود. پوست را از آسیب شدید محافظت می کند، که مسئول ایجاد چین و چروک و حتی سرطان پوست است.

4. درمان لکه های تیره با کدو حلوایی:

برای محو کردن نقاط تیره، 1 قاشق سوپ خوری کدو تنبل، یک قاشق چایخوری عسل، یک قاشق چای خوری لیمو و یک قاشق چای خوری روغن ویتامین E را مخلوط کنید. این مخلوط را به مدت 30 دقیقه بر روی صورت مرطوب اعمال کنید و بعد از خشک شدن با آب ولرم بشویید.

کدو حلوایی برای درمان لکه ها تیره

5. ماسک بدن:

شما می توانید یک ماسک بدن جدید را با مخلوط کردن نصف فنجان کدو تنبل پخته شده، نصف فنجان نارگیل و نصف قاشق چایخوری دارچین آماده کنید. این مخلوط را روی بدن خود بمالید و به آرامی ماساژ دهید. بگذارید این ماسک حدود 10 دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید.

6. کدو حلوایی برای درمان آکنه:

کدو تنبل منبع خوبی از ویتامین های B مانند نیاسین، ریبوفلاوین، B6 و اسید فولیک است. نیاسین گردش خون را بهبود می بخشد و در نتیجه در درمان آکنه مفید است. اسید فولیک به افزایش گردش خون کمک می کند که گردش و نوسازی سلول ها را بهبود می بخشد.

فواید کدو تنبل برای مو:

علاوه بر فواید آن در مراقبت از پوست، کدو تنبل به خاطر ارزش غذایی غنی اش فواید زیادی برای مو نیز دارد. همانطور که همه می‌دانیم، کیسه های ترشحی مو به تامین کافی مواد مغذی برای رشد و سلامت بهینه خود نیاز دارند.

کدو تنبل در راه های زیر برای موهای شما مفید است.

کدو حلوایی چه فوایدی برای مو دارد؟

7. کدو حلوایی برای افزایش رشد مو:

کدو تنبل منبع غنی از مواد معدنی از جمله پتاسیم و روی است. پتاسیم به حفظ سلامتی مو کمک می کند و رشد مجدد را بهبود می بخشد. روی، به حفظ کلاژن کمک می کند و در نتیجه نقش مهمی در ترویج موهای سالم ایفا می کند. حاوی فولات است یک ویتامین B مهم، که رشد مو را با بهبود گردش خون تحریک می کند.

8. کدو حلوایی یک نرم‌کننده عالی برای موهای خشک:

اگر موهای خشک دارید، می توانید یک نرم‌کننده مو ساده را با استفاده از کدو تنبل آماده کنید. شما نیاز دارید به، دو فنجان کدوتنبل خرد شده و پخته شده،1 قاشق سوپخوری روغن نارگیل، 1 قاشق سوپخوری عسل و 1 قاشق سوپخوری ماست. کدو تنبل و ماست را در یک مخلوط کن ریخته و آن را به پوره تبدیل کنید. سپس روغن نارگیل و عسل را به مخلوط آرام اضافه کنید. آن را به موهای مرطوب اعمال کنید، یک کلاه حمام پلاستیکی بپوشید و به مدت 15 دقیقه بگذارید بماند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.